lördag 7 mars 2009

Arbeit

Så tycks Guds nåd till slut ha fallit över även en syndare som jag.
Trots en och annan öl för mycket varannan lördag, utomäktenskapliga förbindelser och ett okonfirmerat medlemsskap i skaparens klan har han förbarmat sig över mig och jag kan inte göra annat än buga vördnadsfullt när mirakel sker.
Jag har alltså fått jobb. Ett bra jobb dessutom (tror jag).
Min brist på erfarenhet inom café- och restaurangbranchen stod mig inte till last denna gång utan jag lyckades med hjälp av ett relativt välformulerat cv och ett brett intervjuleende att bräda eventuella konkurrenter.
På Arlanda ska jag så spendera min arbetande tid framöver.
Jag ska se planen lyfta och landa och servera mat till mer eller mindre förväntansfulla resenärer. Jag får dessutom en ganska god utsikt över sigtunahimlen och eventuellt den gud som så generöst har benådat mig.

3 kommentarer:

Emelie Pettersson sa...

Check me out!

Anonym sa...

Hej arbetare!
Jaha, du vill inte kännas vid en lantis nu när du blivit sta´bo. Nä, ok för mig men tänk på att de du sparkar på på vägen upp möter du på nervägen.
Och där någonstans strax innan botten kommer jag att stå och påminna dig om när du var för fin för att hälsa.

Skämt åsido - hur ligger landet? När flyttar du hem till Falun igen?

Anna Britta Emma Ida sa...

Landet ligger liksom på plats kan man kanske säga, och just därför kryper det i mina byxor. Efter några månader på Arlanda kommer jag nog behöva flyga iväg själv.
I övrigt flyttar jag till Falun så fort jag blivit gammal nog att vikariera för dig på Hbo. Än är jag inte tung nog i skorna (finns det uttrycket eller skapade jag det just själv?)
Hur ärt själv? När flyttar du till Uppsala?